Kreatív szabadúszó vagy (lakberendező, dekoratőr, fotós, stb.)? Több megrendelést szeretnél? Van már néhány sikeres projekt a hátad mögött, de beleférne az idődbe még pár további projekt? Akkor az alábbi tippeket Neked ajánljuk!

1. Mindig legyen nálad névjegykártya!

A llegjobb megbízások mindig ajánlások útján érkeznek. Ha épp felvenni indulsz egy megbízást, feltétlenül vigyél magaddal névjegykártyát. A beszélgetés során, nyugodtan adj át a megrendelődnek, akár 2 kártyát is, hátha akad olyan ismerőse, akinek szintén szüksége lenne kreatív szakember segítségére. A projekt végén, amennyiben elégedett volt a munkáddal, további névjegyeket is átnyújthatsz és meg is kérheted, hogy ajánljon téged tovább.

2. Legyen saját Facebook oldalad!

Akár van személyes profilod, akár nincs, egy “céges” Facebook oldalra mindenképpen szükséged lesz. A barátaidnak is elege lesz egyszer abból, ha folyton csak a szakmai oldalad látják. Ha meg nem látják, mert (éppen ezért) félsz a saját oldaladra posztolni referenciákat, akkor meg pláne! Hogyan találjanak meg a leendő ügyfeleid, ha nem vagy látható? Ha már a közösségi médiánál tartunk, regisztrálj Instagramra is és kösd össze a Facebook oldaladdal! Hazai körökben is rohamosan növekszik az Instagram népszerűsége, talán azért is mert használata igazán egyszerű. Készíts képeket pl. munkáidról: előtte, utána, közben és oszd meg a követőiddel. Ezzel is növelheted a bizalmat.

3. Legyen saját weboldalad!

A hivatalos Facebook oldalnál még egy fokkal profibb benyomást kelthetsz, ha saját weboldalad is van. Nem kell nagy és bonyolult honlapra gondolni, elég akár egy egyoldalas bemutatkozó website is. A lényeg hogy szerepeljenek rajta az elérhetőségeid, egy rövid bemutatkozó és a legjobb referenciáid. Jó, ha az is olvasható rajta, hogy milyen stílusban dolgozol, milyen projekteket szeretsz vagy érzel leginkább magadénak. + 1 tipp: szuper, ha tól-ig árakat is feltüntetsz és bővebben írsz szolgáltatásaidról, hogy az érdeklődők, egyből láthassák, hogy milyen munkafolyamatok és árak várnak rmajd ájuk, ha veled szeretnének dolgozni.

4. Csatlakozz Facebook csoportokhoz!

Legyen szó, akár hobbi csoportokról, olyan emberek közösségéről, akiket szimplán érdekel a téma (fotózás, lakberendezés stb.). Ezekben a csoportokban könnyedén megfigyelheted, hogy miben szeretnének segítséget kapni esetleges leendő ügyfeleid és egyszerűen válaszolhatsz is kérdéseikre. Ajd tanácsot minél többször, hogy megjegyezzék a neved! Illetve csatlakozz szakmai csoportokhoz is és tanulj a többiektől!

5. Képezd magad folyamatosan!

Bár azt hiszem, ezt talán mondanom sem kell. De azon kívül, hogy munkánk során folyamatosan tanulunk, nem árt, ha önerőből is képezzük magunkat. Ha tudatosan keresünk olyan workshopokat, tananyagokat, tanfolyamokat, amik a számunkra szimpatikus, új irányokba visznek minket. A friss tudás, új tapasztalatok általt könnyebben ki tudsz majd tűnni a konkurensek közül, meg tudod különböztetni magad.

 

+1 Ne félj a kihívásoktól!

Ha elég tapasztaltnak és talpraesettnek érzed magad, ahhoz, hogy kilépj a komfortzónádból, akkor vágj bele új projektekbe! Nyiss például az üzletberendezés felé. Csatlakozz oldalunkhoz és dolgozz új kreatív projekteken! Ha nálunk regisztrálsz, a 3. pontot, akár ki is pipálhatod, hiszen ezen az oldalon saját mini honlapod lesz. Feltölthetsz portfóliót, részletes leírást magadról, szolgáltatásaidról és megadhatsz minden elérhetőséget, ahol a leendő ügyfelek közvetlenül tudják felvenni veled a kapcsolatot!

Várunk! 🙂

Sok sikert!

Hozzászólás